Moje zážitky/My Experiences

Vínny článok

3. února 2013 v 12:20 | AnS-RoSa
Zdravím ;-)
Včera som sa vrátila z Modry (z Královej). Bolo úžasne, ibaže krátko :D Kľudne by som tam ostala aj týždeň. Oni tam majú úplne iný kraj (inú krajinu) ako my na Strednom Slovensku. Nikde niesú hory, (vážne iba na výnimočných miestach) ale zato tam majú véééľmi veľa vinohradov. Vážne, my pestujeme kukuricu a na poliach rastie tá, a oni majú všade vinič. Jediná škoda bola tá, že nieje leto a všetko bolo také holé ošumelé, cez leto to tam môže byť všetko krásne rozkvitnuté, zelené, všade skvelé hrozno ♥ Ja hrozno milujem, je to moje najobľúbenejšie ovocie :)

Myslela som si, že o vinohrady, vínnu pivnicu a víno sa stará málo ľudí. Ale v tých záhorských dedinkách mali (skoro) všetci vinohrady, pivnice, v ktorých mali v sudoch a "boileroch" víno, skoro všetci predávali víno. Vážne, také "vínne dedinky" :) Keď sme cez ne prechádzali, nevedela som, kam sa mám skorej dívať. Či na pravú, či na ľavú stranu.
Dokonca tie dediny mali vínne názvy - Viničné, a tak podobne.

Spomínala som vínne pivnice. Ja som sa dokonca bola pozrieť v takejto pivnici. Je to pod zemou, išli sme tam takými schodmi dole. V tých pivniciach sú všade veľké (ale aj malé) sudy, v ktorých je víno. Vraj tam kysne či čo, vážne neviem ..

V Modre sme boli vlastne u maminej kamošky. Je to taká skvelá pojašená a bláznivá, milá žena .. Proste veľmi sympatická :) Keď sme v piatok došli, privítala nás so širokým úsmevom, skákala a tešila sa :) Ja mám rada takýchto ľudí, ktorí majú vrásky od smiechu. Ja sama sa veľmi rada smejem :D
Tumblr_mh3ps1fwhl1s3nrc4o1_400_large

Teta nám hneď išla ukázať ich záhradu, majú to tam úžasné. Všade stromy, kamenný chodník, altánok s "kozubom" (ohniskom), hojdačku a na dvore majú aj tú už spomínanú pivnicu. Tú nám ukázal jej muž, on aj vyrába víno a stará sa o vinohrad. Oni majú dokonca dva vinohrady, tam sme sa ale už nestihli ísť kuknúť.

Ubytovaní sme boli v celkom peknom apartmáne, (tieš mal veľkú a peknú záhradu.) No boli sme tam len na dva dni a jednu noc, takže sme tam veľa času nepobudli. V piatok večer sa mi nejako nedalo zaspať, tak som na HBO kukala Šmolkov :D Síce boli v Angličtine, tak som si myslela že to bude iba taká "podívaná" a že ničomu nebudem rozumieť, ale bola som zo seba príjemne prekvapená :) Rozumela som asi každej tretej, štvrtej vete aspoň čiastočne :)
Tak som mala takú prípravu na zajtrajšiu písomku z Angličtiny :D
Tumblr_m9qaptvslq1r4cocjo1_500_large

V Modre nebol vôbec sneh, všade iba blato a tak :D Ale na každom kroku mali nejaký krík, strom, po stenách domov mali nejaké "loziace" kríky s kvietkami (no neboli rozkvitnuté). Cez leto to tam musí byť naozaj všetko zelené a očarujúce :) Dúfam, že sa tam pôjdeme kuknúť aj v lete :) A poprechádzame sa po zelených vinohradoch a ochutnáme skvelé hrozno :D

Mimochodom, ochutnala som ich to víno .. Bolo skvelé, síce nechápem ako môžu tak presne odlíšiť víno od vína, povedať či je suché, trpké, sladké, nechápem tomu :D Ale môžem kľudne povedať, že bolo výborné ;)

Sledujete na Markíze Búrlivé Víno? Ja áno, a veľmi som sa tešila, že konečne uvidím prostredie, v ktorom ho natáčajú :) Dozvedela som sa, že ho točia v Modre, ale ešte aj v nejakej inej dedinke. No a dokonca, bola som v jednej budove, ktorá je akože "Ninin" dom. V skutočnosti je to reštaurácia :D Ja som sa pred ňou aj odfotila a bola som vnútri. Za reštauráciou v tej budove sú také priestory, kde film natáčali. (Tie izby a tak..)

No a boli sme aj v Pezinku, na takých "nákupoch" :D Konečne som si kúpila čižmy :)
O Pezinku nemám čo napísať, je to podobné mesto ako Banská Bystrica :D A majú tam pekné obchody ..

Takže, pokúsila som sa zhrnúť svoj výlet :D Teraz sa plánujem ísť učiť, keďže zajtra píšem dve písomky .. Najradšej by som išla spať, neviem prečo, ale som unavená :D
Vy ste boli v Modre? Alebo tam bývate? Boli ste už v pravých vinohradoch? Alebo vo vínnych pivniciach? Máte radi víno? :)

Wiener Christkindlmarkt, Rathausplatz

26. prosince 2012 v 21:18 | AnS-RoSa

V sobotu som bola vo Viedni na Vianočných trhoch. Bolo tam úžasne a ja som si celý deň náramne užila :) Ráno sme odchádzali o ôsmej a už na obed sme dorazili do Rakúska. Obdivovala som veľké "veterné mlyny", ktoré sa pomaličky krútili :D Sestra si ich aj odfotila ..
F5241e1edf2311e1a96012313815119f_7_large

6120245374_412deede66_o_large

O hodinu sme dorazili do Viedne. Mňa už neuveriteľne bolel zadok od toľkého sedenia, takže som sa nevedela dočkať kedy už zaparkujeme .. Nakoniec sme auto zaparkovali v podzemnej garáži (podobnej ako je v ESC). No a potom sme sa vybrali na Vianočné trhy. :) Po ceste sme dokonca stretli Židovskú rodinu (bolo ich dokopy 6 a všetci boli oblečený v čiernom, mali čierne kabáty, klobúky, starodávne kabelky a sukne).
Chvíľku sme hľadali námestie na ktorom trhy mali byť, no nakoniec sme ich našli... Musím povedať, že na takých trhoch ako boli vo Viedni som ešte nebola. Ako náhle sme vstúpili medzi stánky, obklopila nás vôňa medovníkov, Vianočného punču a vareného vína, ihličia zo stromčekov, škorice, sladkej medoviny, čokolády, ale aj vyprážaného/pečeného mäsa. Stánky boli krásne ozdobené a celý trh bol vysvietený farebnými svetielkami. Na okolitých stromoch boli zavesené pestrofarebné lampióny, ktoré vypadali ako darčeky(alebo ozdoby) na stromčeku. Vládla tam úžasná Vianočná atmosféra a síce všade naokolo bolo véééľmi veľa ľudí, (skoro sa nedalo prechádzať pomedzi stánky) všetci mali Predvianočnú náladu, tešili sa a (väčšinou) sa každý z nich príjemne usmieval. V stánkoch predávali krásne Vianočné ozdôbky, drevené vlastnoručne vyrobené hračky, sviečky, šály a bižutériu, Vianočné doplnky a poháriky do domu, ručne vyrobenú keramiku .. My sme sa najprv zastavili v stánku s Vianočným Punčom, mohli sme si vybrať, akú príchuť punču chceme (na výber bola jahodová, škoricová, jablková, brusnicová, bez alkoholu-detská príchuť). Ja som si vybrala ten Detský Punč (v podstate v ňom bolo cítiť aj škoricu a medovníky) Cítila som sa, akokeby že pijem medovník :D Bol veľmi dobrý a príjemne teplý, takže som sa aj zohriala pokým som ho vypila. Punč nepodávali v bielych plastových pohárikoch, (ako u nás na Slovensku) ale v šálkach s Vianočným motívom. Šálku ste si potom mohli aj kúpiť za 2,50€. Ja som si jednu kúpila, ako pamiatku na Viedeň :)

Vienna-christmas-market_large

Ochutnala som ešte aj ovocie poliate čokoládou, mohli ste si vybrať aké ovocie chcete (na výber boli banániky, jahody, ananás, jabĺčka, kivi) a akou čokoládou chcete mať ovocie poliate (horkou, mliečnou, alebo bielou). Ja som si vybrala jahôdky poliate mliečnou čokoládou. Bola to úžasná pochúťka a ja si niečo podobné plánujem spraviť aj doma :)
Tumblr_mffds9kenm1qaionjo1_500_large

Thumb_600_large

Vday_chocolatestraw_4511_s4x3_lg_large

Keď sme prešli trhy, vybrali sme sa na prechádzku mestom. Celé mesto bolo vyzdobené a vysvietené, ulice a námestia boli očarujúce ... V meste sme si prezerali historické budovy, mosty, staré a významné univerzity, kostoly, drahé hotely, .. Napriek tomu, že niektoré majú okolo 200 rokov sú nádherné, veľkolepé a vôbec niesú zničené. (A ich hodnota je určite veľmi vysoká)
228319_3600515626137_671580526_n_large

14200_462030003838243_580268550_n_large

Ce93bd97e7_83830674_o2_large

Tumblr_mb879ojzeo1rrtwo1o1_500_large

Celá Viedeň ma veľmi fascinovala, keď sme prechádzali po hlavných uliciach, mala som pocit že sme niekde v New Yorku :D (Dokonca aj tí ľudia ktorí sa tam prechádzali vypadali tak inak, boli príliš štýloví :D)
Gosiaczarny04_large

68054_480035518703150_448652541_n_large

Tumblr_mbti4jpj8z1rp159oo1_500_large

Boli sme aj v jednej Viedenskej kaviarni. Objednala som si horúcu čokoládu so šľahačkou (dali mi k nej aj malý keksík) a Vianočnú škoricovú štrúdľu vo Vanilkovom kréme (vraj to je typické Vianočné Viedenské jedlo). Tá štrúdľa bola vynikajúca, no Vanilkový krém mi chutil viacej :D
564771_489711351048550_926224229_n_large

Keď sme sa najedli, vybrali sme sa nakupovať :) Vo Viedni sú úžasné obchody, jeden obchod má aj 4 poschodia .. No samozrejme, ceny sú oveľa vyššie ako u nás ( Chcela som si kúpiť nejaké nohavice v Tally Weijle, no jedny stáli aj 30€ a to je podľa mňa na obyčajné rifle dosť..) No síce, teraz po Vianociach môžu byť nejaké zľavy, takže možno by sa tam oplatilo ísť na nákupy :D
579746_3311072889095_1036304832_32618916_2140563542_n_large

Nakoniec som si nijaké oblečenie nekúpila, no kúpila som si sadu sponiek v H&M, pero s motívom farebných notičiek a pohárik na ceruzky/perá (Je na ňom vlastnoručne namaľovaná Viedeň.)
[Potom možno pridám fotky]

Vo Viedni sa mi veľmi páčilo (Trošku mi pripomínala Prahu, ktorú som navštívila cez leto.) Na Vianočné Trhy do Viedne sa určite oplatí ísť, je to nezabudnuteľný zážitok :) Dúfam, že sa tam ešte niekedy pôjdem pozrieť (napríklad o rok) a znovu zažijem tú pravú Vianočnú Atmosféru :)
537692_2667280537916_2115183060_n_large

PS: Tento článok som písala sama a zabral mi dosť času, takže ho prosím NEKOPÍRUJTE!!!

Praha 2012

10. listopadu 2012 v 18:08 | AnS-RoSa
Ako som už spomínala, cez tieto letné prázdniny som bola v Prahe. Boli sme tam na 4 dni a zažili sme kopec zážitkov :) Je to tam úžasné, všetky tie kultúrne pamiatky, kostoly, divadlá .. Ale aj nákupné centrá - ako napr. Paladium, Chodov :D Fascinujúce a zaujímavé bolo pre mňa aj metro, pretože na Slovensku ho nemáme. Páčil sa mi Orloj, Petřín, Vltava, Hradčany .. stihli sme sa ísť pozrieť aj na Karlštejn :) Určite do Prahy pôjdem aj cez tieto zimné alebo letné prázniny, lebo sa mi tam veľmi páčilo ;) Nechcela som sem pridávať fotky, no nakoniec som sa rozhodla že sem nejaké dám ...
Hradčany - Tá v strede som ja ...

Karlštejn

Starbucks Coffe ♥

Na letisku v Bratislave

30. října 2012 v 22:51 | AnS-RoSa
Minulý týždeň k nám prišla na návštevu teta z Anglicka. Po troch mesiacoch sme ju videli znova. Priletela v sobotu-20.10.2012. My sme ju išli vyzdvihnúť do Bratislavy na letisko. To sme ešte ani netušili, čo sa nám prihodí...
Teta mala priletieť o pol desiatej. My sme mali dovtedy ešte veľa času. Išli sme do Avionu na nákupy a ja som si kúpila nové rifle a tričko. Stihli sme sa ešte najesť v McDonalde a ponáhľali sme sa na letisko. Boli sme tam už o 21:15 a mali sme 15 minút čas. Sadli sme si a čakali. Letisko (letisková hala) bola veľmi zaujímavá, hlavne tí zvláštni ľudia z rôznych krajín ktorý tam boli. Ako sme tak čakali, zrazu na veľkej digitálnej tabuli ktorá bola presne pred nami zasvietilo, že dva lety z Londýna boli presmerované do Brna, kvôli zlému počasiu (bola veľmi veľká hmla). Už sme sa zľakli že musíme ísť do Brna, no našťastie naša teta letela z Birminghamu a nie z Londýna. Čas plynul a na tabuli svietil čas 21:28. Už sme sa nevedeli dočkať. Odrazu začali hlásiť, že let z Birminghamu má 20 minútové meškanie. Išli sme sa teda s Majkou (mojou sestrou) prejsť po letiskovej hale. Moja sestra má iba 7 rokov, takže už bola unavená. Chcela ale počkať na tetu. Po dvadsiatich minútach prišlo hrozné oznámenie. Aj tetino lietadlo presmerovali do Brna. Nevedeli sme čo robiť. Teta nám napísala SMS-ku že tých 20 minút krúžili nad Bratislavou, lebo nevideli letisko cez tú hustú hmlu. Napísala, že im pošlú autobusy a že sa dostane do BA. Takže sme nemuseli ísť do Brna pre ňu my. O 15 minút nám volala, že máme ísť domov, lebo im poslali málo autobusov a že to bude dlho trvať. My sme ale nechceli iba tak odísť bez nej. Rozhodli sme sa, že na ňu počkáme. Išli sme sa prejsť po studenom nočnom vzduchu. Bolo asi 23:30 a ja som začínala byť nervózna..na druhý deň som mala totiž vystúpenie a mala som skoro ráno vstávať. Vtom nám zavolala teta, že už je v autobuse. Všetkým nám odľahlo. V letiskovej hale bolo dusno a strašne veľa ľudí, takže sme išli do auta. Začalo dlhé čakanie. Cesta z Brna do BA trvá 2 hodiny a pol. Snažila som sa aspoň trochu zaspať, ale veľmi to nešlo. O 00:30 sme sa išli zase prejsť, lebo Majke bolo zle. Ešte že sme stihli vyjsť z auta, lebo ako sme prešli pár krokov hodila veľkú šabľu. A to presne naprostred letiskového parkoviska. Našťastie bola hmla a nikto ju (hádam) nevidel. Potom Majka konečne v aute zaspala. Po druhej hodine ráno sme sa prechádzali po hale aj s maminou. Veľmi som sa čudovala, koľko ľudí nespalo. Skoro všetci mali notebooky a písali si cez Facebook. Sedeli na zemi a rozprávali sa. Niektorý aj spali a niektorý sa iba tak prechádzali, hlavne tí s malými deťmi. Bolo to zvláštne. Vôbec sa nezdalo, že je taký neskorý čas.
Okolo pol tretej nad ránom konečne prišli autobusy. Privítali sme tetu a pomohli jej s kuframi. Potom sme išli domov. Napriek všetkému to bol pre mňa zaujímavý zážitok. Domov sme prišli o piatej ráno. Teta nám doniesla veľa darčekov, my sme zase dali darčeky jej (veľkú fotoknihu). O pol šiestej som išla spať a o ôsmej som vstávala, aby som stihla vystúpenie. Bola som unavená, ale stálo to za to.